ZÁKAZNÍCI

Kdo zná vaše zákazníky lépe, než vy sami?


Vytvořit značku a pak pro ni hledat zákazníky může být cesta do pekla. Lepší a rychlejší způsob může být vytvořit si nejprve zákazníky a značku jim vystavět na míru.

Zákazníci (žlutě) v koláčovém grafu, grafice, schématu Tvorba strategie značky
Schéma přesnějšího cílení na užší zákaznický segment

Vytvořte si vlastní kmen

Jednu větu slýchávám velmi často: „Naše cílová skupina je hodně široká.“ Nikdy jsem však neslyšel větu: „Naši věrní zákazníci jsou skoro všichni.“ Je lepší mít silný kmen věrných, který může růst, než zástupy ne příliš nadšených konzumentů.

Netvořte produkty a služby pro všechny. Vytvořte si vlastního věrného zákazníka. Váš klan věrných se pak může rozšiřovat.

Věrní a nadšení zákazníci mají totiž dvě velké výhody: hůře přecházejí ke konkurenci a sami se stávají ti nejlepší advokáti vaší značky. Není tedy potřeba vycházet vstříc masám, ale spíše najít toho správného zákazníka, pro kterého je váš produkt či služba určena.


DEFINICE ZÁKAZNÍKA

Nahraďte demografii emocemi

V zákaznických průzkumech můžete utratit stovky tisíc. Výsledky můžou být překvapující. Váš vhled do života zákazníků bude obrovský. Budete však s větší jistotou vědět, po čem váš zákazník skutečně touží?

Zákazník emotivně bez demografií 

Zkuste popsat zákazníka jako skupinu lidí se společnou výraznou vlastností. Pokuste se najít spíše emoce, které otevírají mnohem více prostoru pro ztotožnění.

Potřeb a zvyků není tolik

Vaši zákazníci určitě mají mnoho potřeb a zvyků. Něco je samozřejmost, něco je nepodstatné. Je potřeba najít skutečné záchytné body, které jsou pro ně důležité. Může to být on-line placení, dodávka až do domu, osobní přístup, servis 24/7, atd.

Hluboké přání je často jen jedno

To skutečné přání a touha může být jen jedna. Nepište jich desítky, nakonec jedna či dvě převáží všechny ostatní. Lidská srdce nejsou složitá jako všemožné sofistikované strategie.

Tabulka persony zákazníka s demografickými údaji, osobnostními rysy, motivacemi a strachy

Vytváření persony

Vytvářením zákaznických person můžete strávit desítky hodin. Všechny demografické informace vám mohou pomoci k odhalení toho, co od vaší značky zákazníci skutečně očekávají. Ale co když už to sami víte?

Váš nejlepší zákazník můžete být i vy sami. Možná stačí jen správný vhled a zdravý selský rozum.


ZJEDNODUŠENÝ PŘÍKLAD

Jak může vypadat persona zákazníka

Při tvorbě zjednodušené persony definujte specifické vlastnosti jedním krátkým, emocemi nabitým, souslovím.

Předpokladem úspěchu je vžít se do role svých zákazníků a správně pojmenovat jejich charakter, zvyky či přání. Podobný popis pomůže lépe váš kmen pochopit a oslovit.

silueta ženy - zákaznice
Sebevědomá, emotivně založená žena, která se nebojí zkoušet nové věci.
silueta muže - zákazníka
Racionálně smýšlející manažer, který je zvyklý na prvotřídní servis.
silueta muže a ženy - zákazníků
Pohodlní mladí lidé, kteří nechtějí čekat. Libují si v novinkách a trendech.
Volnomyšlenkáři nebo snílci
Perfekcionisti nebo pedanti
Cílevědomí vůdci
Nezávislí pohodáři
Ženy, muži, skupiny nebo jiné celky
Vedoucí pracovníci nebo manažeři
Učitelé nebo věční hledači pravdy
Emotivně založení citliví lidé
Nároční, hledající jen nejvyšší kvalitu
Touží po pocitu nadřazenosti
Neustále zkouší něco nového
Jaký je VÁŠ TYPICKÝ ZÁKAZNÍK?

Potřebujete pomoci definovat vašeho typického zákazníka?

Vaši zákazníci mají určitě něco společného. Více hlav, více ví. Každý vhled či nápad může být obrovským přínosem. Pomůžeme vám vytvořit strategii značky a najít personu vašeho zákazníka na specializovaném workshopu Autentická značka.

Logo Anfilov - písmeno A v bílém čtverci.

Napište mi, zavolejte nebo se ptejte.

Simon Anfilov
Brand Designer

Kontaktní údaje

+420 602 26 26 33

simon@anfilov.cz

Krhanice 275

257 42 Krhanice

Firemní údaje

IČ: 64560198

DIČ: CZ7305260446

Krhanice 275

257 42 Krhanice