TVORBA LOGA

Tvorba loga začíná dobrou strategií a nápadem.


Symboly jsou stejně staré jako lidstvo samo. Už od pradávna se lidé snažili svá slova, koncepty a hodnoty zhmotnit do důmyslné vizuální zkratky, které dnes říkáme loga. Tvorba loga je moje specializace, které se věnuji již téměř 30 let.

Koláž tvořená z log různých značek, logo skládačka, skupina různě velkých symbolů loga

Jak probíhá tvorba loga

Koncept loga

Černobílý symbol loga s ukázkami jeho významů na nalepených papírkách

Na základě strategie značky vytvořím koncept vašeho loga. Pracuji s koncepty a asociacemi, které definují charakter vaší značky a její styl.

0:00
0:00

Skicy a varianty

Ruce grafika, který pracuje na skicách loga

Hodně skicuji, abych našel ten správný tvar. Svým klientům v prezentaci předkládám hotové logo pečlivě dotažené do všech detailů.

0:00
0:00

Definita a identita

Kovové Logo značky VOLTUM na černém pozadí

Společně s klientem najdeme finální podobu značky se všemi variantami. V této fázi můžeme začít souběžně pracovat i na celé vizuální identitě značky.

0:00
0:00

Manuál loga

Ruka otáčí list brožury / manuálu značky s logem VOLTUM

Tvorba loga končí předáním základního manuálu, ve kterém jsou definována všechna pravidla pro jeho bezproblémové užívání.

0:00
0:00

Kolik stojí tvorba loga

Tvorba loga za pár stovek či pár tisíc

Ukázka logotypů STREAMER DOG s jednotlivými symboly hlavy psa.

Internet nabízí nepřeberné možnosti pro levnou tvorbu loga. Od tun clip-artů po grafické soutěže nebo AI generátory.

Pokud nekladete na svoji novou značku velké nároky, může být pro vás toto řešení dostačující. Grafici, kteří účtují za svoji práci nízké honoráře se většinou mohou přetrhnout při jednoduchých úpravách dle vašeho zadání, ale nenabízejí významnou kvalitu dodaného celku. Často si motivy "vypůjčují" z levných zdrojů. Může se stát, že vaše logo bude hodně podobné některému již existujícímu. Logicky - jako ve všem - je také celková řemeslná úroveň grafika úměrná jeho ceně. Připravit logo použitelné pro všechna média se základním manuálem, který bude uživatelsky vstřícný a praktický, vyžaduje mnoho let zkušeností.

Drtivá většina levných služeb tvorby loga navíc nenabízí hlubší vhled do podstaty značky. Logo je vnímáno jako "obrázek" vytržený z kontextu celé značky. Grafici se snaží získat zadání od klienta a nehledí na to, zda-li je zadání správné.

0:00
0:00
Výhody:
  • levné řešení
  • rychlost
  • ochota grafiků
0:00
0:00
Nevýhody:
  • zaměnitelnost
  • nízká řemeslná úroveň
  • nedostatečně ochráněná licence
  • minimální vhled do problematiky značky
  • nekompletní výstupy
0:00
0:00

Tvorba loga za pár desítek tisíc

Pracovní plocha grafika tvořící logo. Skicy loga a ruka s tabletem, v pozadí počítač s návrhy loga.

Profesionální grafici tráví nad tvorbě loga mnoho desítek hodin. Logicky nemohou za roky studia a dřiny účtovat pár stovek.

Tvorba loga je komplexní disciplína, která začíná strategií a pochopení principů značky klienta. Správný tvůrce loga by se měl do hloubky zajímat o smysl značky, její charakter a tón projevu. Teprve pak může zasednout ke skicáku a nechat pracovat svoji kreativitu.

Profesionální grafik by měl zvládnout většinu disciplín potřebných pro tvorbu loga: vizuální zkratka, ilustrace, práce s barvami, písmem, kompozicí, atd. Většina brand designerů je navíc schopná navržené logo dotáhnout do jednotlivých aplikací. To znamená pracovat s ním dále v kontextu reklamy, webdesignu nebo propagačních tiskovin.

Grafici, kteří za logo účtují desítky tisíc korun, jsou si vědomi odpovědnosti za originalitu díla. Proto vždy poskytují licenci na užití. Většinou logo předávají v kompletním manuálu užití značky.

0:00
0:00
Výhody:
  • vysoká řemeslná úroveň
  • hlubší vhled do problematiky značky
  • originální nápady a přístup
  • profesionální servis
  • další služby pro rozvoj značky (design, reklama, specializované grafické práce)
0:00
0:00
Nevýhody:
  • vyšší cena
  • delší doba dodání
0:00
0:00

Licence na užití loga

Ilustrace panáčka podepisující modrou smlouvu nebo licenci.

Levné logo, které koupíte skutečně za pár stovek, může mít jeden velký problém: není originální a jeho užitím můžete dokonce porušovat autorský zákon.

Jakékoliv dílo v konkrétní podobě - tedy i návrh loga - se považuje autorským zákonem za autorské dílo. Autor by vám na dílo měl poskytnout licenci na užívání a sám tím deklarovat, že jej vytvořil jako originál přímo pro vás.

Bohužel to se ne vždy děje. Zvláště v případě "levných log", kde si nezkušení grafici "vypůjčují" motivy z jiných děl a porušují tak autorská práva ve víře, že se na to nepřijde. A ono se možná na to jednou přijde. Komplikace a následky pak však ponese především klient, protože licenci s grafikem (který už dávno dělá něco jiného) nemá a nikdy neměl.

0:00
0:00
Proč chtít licenci na užití loga:
  • Máte záruku, že logo je originální.
  • Chráníte svoji značku.
  • Můžete vymáhat škodu v případě sporu.
  • Můžete dílo (logo) prodávat dál.
0:00
0:00

REFERENCE

Vytvořil jsem více jak stovku log značek velkých i malých...

Logo značky rádio IMPULS
Logo značky Fyzikální ústav Akademie věd ČR
Logo značky Harrachov
Logo značky Direct Alpine
Logo značky TRUANO
Logo značky H1
Logo značky SATUM
Logo značky Novák řezník a uzenář
Logo značky Nokia Camp
Logo značky Casa Moderna
Logo značky PackWay
Logo značky Akademický ústav Karviná
Logo značky Zdravá Sváča
Logo značky FISAF
Logo značky Český ráj
Logo značky COMPLUS
Logo značky TAXTORRO
Logo značky Asociace zubních lékařů
Logo značky Bonfair
Logo značky GG Solutions
Logo značky STOPNITO
Logo značky Dobrá účetní
Logo značky AUREL
Logo značky QUANTI
Logo značky ASTOREO
Logo značky CITY HUNT
Logo značky Harmony klavírní škola
Logo značky ZOOPY
Logo značky Mercury's Exclusive Card
Logo značky UNIDEBT
Logo značky Angus Nejdl
Logo značky Prague Barefoot Run
Logo značky Becherovka Vyslanci v EU
Logo značky EBS European Business School
Logo značky CAMINO88
Logo značky CANIGO
Logo značky SAGIT
Logo značky Dexmen Parket
Logo značky RINKA
Logo značky ATLAS Group
Logo značky DIAPONT
Logo značky Inited Solutions
Logo značky Team Time
Logo značky Token Sec
Logo značky Rozpočet veřejně
Logo značky PERFECTIA
Logo značky Market firem
Logo značky i-legálně.cz
Logo značky Fakulta Přírodovědecká
Logo značky MAI
Logo značky CVŘ
Logo značky CASEC
Logo značky GELP
Logo značky INVICTA
Logo značky CRUST
Logo značky WATCOM
Logo značky PortService
Logo značky William Didden
Logo značky GENESIO
Logo značky PINPAM
Logo značky SUPORTA
Logo značky NIDAR
Logo značky Skalní Mlýn hotel
Logo značky HTEST
Logo značky LOS Reality
Logo značky Urban Ladies
Logo značky DreamFox
Logo značky Travel Aliance
Logo značky POLYKAR
Logo značky PRODEJ SVŮJ TALENT
Logo značky KAIVA
Logo značky Tomáš Andrlík
Logo značky TaxLaw
Logo značky Úspěch
Logo značky IT Angel
Logo značky Prague 1918
Logo značky Motion Factory
Logo značky Game Changers
Logo značky Pivovar Kostěj
Logo značky Květiny Expres
Logo značky Hotel Adršpach
Logo značky Paper Clip
Logo značky Byty Bohunice
Logo značky SOUDEK
Logo značky EDUKATO
Logo značky BTW Advertising
Logo značky Toner Express
Logo značky Provence Natur
Logo značky NEWTEL
HORTEA
Logo značky Fazonetka
Logo značky Mama Africa
Logo značky PPC Guru
Logo značky Poker Voodoo
Logo značky VALVEA
Logo značky Poolio
Logo značky Rejviz Moss
Logo značky Business Touch
Logo značky VOLTUM
Logo značky Relaxero
Logo značky Old Town Hotels
Logo značky FITVIA
Logo značky Chevaston
Logo značky Protank Dynamics
Logo značky EET TIGER

Pojďme se do toho společně pustit.

Logo Anfilov - písmeno A v bílém čtverci.

Simon Anfilov - Brand Designer

Firemní údaje

IČ: 64560198

DIČ: CZ7305260446

Krhanice 275

257 42 Krhanice