SLOVNÍ IDENTITA

Slovní identita aneb pero je mocnější meče...


Slovní identita je pro značku stejně důležitá jako vizuální identita. Nestačí jen pěkné logo, poutavé barvy a obrázky. Musíte najít svůj vlastní jedinečný způsob, jak se vyjadřovat slovy a texty, aby vaše značka byla nezaměnitelná a konzistentní.


Co všechno může patřit do slovní identity

Název značky a pravidla jeho použití.

Tvorba názvu značky je samostatná disciplína, kterou však téma názvu nekončí. Je potřeba nastavit správná pravidla pro používání názvu.

Bude se vaše značka skloňovat? Nebude lepší psát ji jen malými nebo naopak vždy VELKÝMI písmeny? Neměl by název vaší značky být vždy psán tučně? Není název vaší značky napsaný kurzívou porušení pravidel? Jak se vaše značka správně vyslovuje?

Slogan, "claim" nebo textový dodatek

Slogan často bývá součástí loga. Je to úderné textové sdělení, které definuje hlubší principy, hodnoty nebo přísliby vaší značky. Příklad: Nike - Just Do It.

Naopak "claim" je chytlavé, důvtipné tvrzení, které má zákazníkům značku přiblížit, pochopit její výhody, přínosy a jedinečnost. Příklad: Malý pomocník pro velký úklid - Cillit.

Slovník a tón projevu, který značka používá.

Jednotný a autentický tón projevu pomůže vaší značce lépe se zapsat do povědomí zákazníků.

Součástí tónu projevu může být váš specifický slovník. Nejde jen o to, zda-li vaše značka mluví spisovně nebo naopak až hovorově. Můžete si vytvořit vlastní slovník, vlastní termíny, názvosloví nebo žargon.

Váš slovník můžete skvěle využít nejen v propagaci, ale především ve firemní kultuře a "uvnitř" vaší firmy.

Způsob oslovování vašich zákazníků.

Budete zákazníkům říkat jménem, celým jménem nebo příjmením? Jste tak "cool" značka, že si můžete dovolit zákazníkům říkat jménem nebo dokonce tykat?

Jak se naopak budou představovat nebo podepisovat vaši zaměstnanci? Budou mít svá jména nebo se "schovají" za tým vaší značky?

Klíčová sdělení a příběhy vaší značky

Manuál slovní identity vaší značky by měl disponovat několika jasnými klíčovými sděleními, která se dají používat v marketingové komunikaci.

Stejně tak je důležité zasadit vaši značku do kontextu jednoduchých mikro příběhů, které se dají modifikovat a rozvíjet při tvorbě reklamy či obsahu pro sociální sítě.

Elevator pitch neboli "prezentace ve výtahu"

Představit vaši firmu nebo značku ve 20 sekundách při jízdě výtahem není zdaleka tak lehké, jak by se zdálo. Každý z vašeho týmu, kdo má na starosti prodej nebo PR, by měl znát nazpaměť silný a úderný "elevator pitch", ve kterém se jasně a srozumitelně "prodá" váš smysl nebo jedinečnost značky.

Ukázka: pravidla pro použití názvu značky

Stránka z manuálu značky GRANTISIMO, kapitola Název značky

Ukázka: definice sloganu značky

Stránka z manuálu značky GRANTISIMO, kapitola Slogan značky

Ukázka: firemní sdělení značky

Stránka z manuálu značky GRANTISIMO, kapitola Firemní sdělení značky

Ukázka: příběhy značky

Stránka z manuálu značky GRANTISIMO, kapitola Příběh značky, obrázek jelínka, seniorka slavící narozeniny, dívka s květinou, oslava, firemní porada
thin

Pojďme se do toho společně pustit.

Logo Anfilov - písmeno A v bílém čtverci.

Simon Anfilov - Brand Designer

Firemní údaje

IČ: 64560198

DIČ: CZ7305260446

Krhanice 275

257 42 Krhanice