SLOVNÍ IDENTITA

Slovní identita aneb pero je mocnější meče...


Slovní identita je pro značku stejně důležitá jako vizuální identita. Nestačí jen pěkné logo, poutavé barvy a obrázky. Musíte najít svůj vlastní jedinečný způsob, jak se vyjadřovat slovy a texty, aby vaše značka byla nezaměnitelná a konzistentní.

Ilustrace pera a meče

Co všechno může patřit do slovní identity

Název značky a pravidla jeho použití.

Tvorba názvu značky je samostatná disciplína, kterou však téma názvu nekončí. Je potřeba nastavit správná pravidla pro používání názvu.

Bude se vaše značka skloňovat? Nebude lepší psát ji jen malými nebo naopak vždy VELKÝMI písmeny? Neměl by název vaší značky být vždy psán tučně? Není název vaší značky napsaný kurzívou porušení pravidel? Jak se vaše značka správně vyslovuje?

Slogan, "claim" nebo textový dodatek

Slogan často bývá součástí loga. Je to úderné textové sdělení, které definuje hlubší principy, hodnoty nebo přísliby vaší značky. Příklad: Nike - Just Do It.

Naopak "claim" je chytlavé, důvtipné tvrzení, které má zákazníkům značku přiblížit, pochopit její výhody, přínosy a jedinečnost. Příklad: Malý pomocník pro velký úklid - Cillit.

Slovník a tón projevu, který značka používá.

Jednotný a autentický tón projevu pomůže vaší značce lépe se zapsat do povědomí zákazníků.

Součástí tónu projevu může být váš specifický slovník. Nejde jen o to, zda-li vaše značka mluví spisovně nebo naopak až hovorově. Můžete si vytvořit vlastní slovník, vlastní termíny, názvosloví nebo žargon.

Váš slovník můžete skvěle využít nejen v propagaci, ale především ve firemní kultuře a "uvnitř" vaší firmy.

Způsob oslovování vašich zákazníků.

Budete zákazníkům říkat jménem, celým jménem nebo příjmením? Jste tak "cool" značka, že si můžete dovolit zákazníkům říkat jménem nebo dokonce tykat?

Jak se naopak budou představovat nebo podepisovat vaši zaměstnanci? Budou mít svá jména nebo se "schovají" za tým vaší značky?

Klíčová sdělení a příběhy vaší značky

Manuál slovní identity vaší značky by měl disponovat několika jasnými klíčovými sděleními, která se dají používat v marketingové komunikaci.

Stejně tak je důležité zasadit vaši značku do kontextu jednoduchých mikro příběhů, které se dají modifikovat a rozvíjet při tvorbě reklamy či obsahu pro sociální sítě.

Elevator pitch neboli "prezentace ve výtahu"

Představit vaši firmu nebo značku ve 20 sekundách při jízdě výtahem není zdaleka tak lehké, jak by se zdálo. Každý z vašeho týmu, kdo má na starosti prodej nebo PR, by měl znát nazpaměť silný a úderný "elevator pitch", ve kterém se jasně a srozumitelně "prodá" váš smysl nebo jedinečnost značky.

Ukázka: pravidla pro použití názvu značky

Stránka z manuálu značky GRANTISIMO, kapitola Název značky

Ukázka: definice sloganu značky

Stránka z manuálu značky GRANTISIMO, kapitola Slogan značky

Ukázka: firemní sdělení značky

Stránka z manuálu značky GRANTISIMO, kapitola Firemní sdělení značky

Ukázka: příběhy značky

Stránka z manuálu značky GRANTISIMO, kapitola Příběh značky, obrázek jelínka, seniorka slavící narozeniny, dívka s květinou, oslava, firemní porada
thin

KOLIK TO STOJÍ

Orientační ceník: slovní identita

Tvorba sloganu
  • 5 originálních sloganů v online prezentaci
  • 2 revizní kola nebo 2 nové návrhy dle zpětné vazby
  • základní webová rešerše na podobné slogany (ČR)
  • neomezená licence na užití vybraného sloganu
Cena od: 15.000 Kč
Elevator pitch
Pro tuto část doporučuji absolvovat workshop Autentická značka.
  • elevator pitch delší (3-5 vět).
  • elevator pitch kratší (1-2 věty).
  • 2 revizní kola
  • neomezená licence na použití
Cena od: 12.000 Kč
Manuál slovní identity
  • tvorba názvu a sloganu
  • tvorba klíčového sdělení a elevator pitch
  • tón projevu a pravidla pro komunikaci (slovník, oslovování)
  • sdělení značky a mikropříběhy
  • neomezená licence na užití
Cena od: 59.000 Kč
Tvorba značky od A-Z
  • vytvoření strategie značky
  • návrh názvu, sloganu značky a slovní identity
  • návrh loga značky a vizuální identity (Stylescape)
  • manuál vizuální a slovní identity značky
  • neomezená licence na užití
Cena od: 179.000 Kč

KONTAKT

Pojďme si promluvit

Rád poznávám nové lidi a hledám výzvy pro svoji kreativitu. Krátkým nezávazným telefonátem zjistíme, zda-li vám můžu skutečně pomoci a budu pro vás přínosem. Zavolejte mi!

Černobílá ilustrace portrét Simon Anfilov

602 26 26 33

Logo Anfilov - písmeno A v bílém čtverci.

Napište mi, zavolejte nebo se ptejte.

Simon Anfilov
Brand Designer

Kontaktní údaje

+420 602 26 26 33

simon@anfilov.cz

Krhanice 275

257 42 Krhanice

Firemní údaje

IČ: 64560198

DIČ: CZ7305260446

Krhanice 275

257 42 Krhanice