MANUÁL ZNAČKY
Díky manuálu značky můžete udržet jednotnou vizuální, slovní, ale i firemní komunikaci značky. Usnadní práci grafikům, textařům, manažerům i vedoucím pracovníkům.
Vytvořil jsem desítky manuálů od jednoduchých jednostránkových po rozsáhlé stostránkové dokumenty. Dnes vím, že je důležité navrhnout obsahově manuál tak, aby jej tvůrci chtěli používat a aby jim pomáhal udržet značku jednotnou a poskytoval možnosti ji rozvíjet.
Každý tvůrce by měl z úvodní části manuálu možnost nasát hlavní principy značky. Jaký má smysl, v čem je jedinečná, jaké hodnoty reprezentuje a jaká je její osobnost.
Logo, písmo, barvy, grafické prvky, ikony, styl obrázků nebo i tlačítek na webu určují váš nezaměnitelný vizuální styl a tvoří klíčovou část manuálu vaší značky.
Pero je mocnější meče. Váš název, slogan, klíčová sdělení, jazyk, způsob oslovování a další prvky slovní identity jsou důležitou součástí manuálu, který pomáhá tvůrcům obsahu.
Aby se tvůrcům s manuálem dobře pracovalo, musí být přehledný a praktický. Papír dnes nahradily elektronické dokumenty. Usnadnit uživateli práci s manuálem zůstává zásadním úkolem. Pro velké značky jsou vhodná rozsáhlá webová řešení, malým značkám postačí jednoduché PDF s odkazy na cloudové úložiště s daty. Vždy je potřeba dbát na konkrétní potřeby či možnosti firmy, tvůrců značky či brand mastera.
Simon Anfilov - Brand Designer