MANUÁL ZNAČKY

Manuál značky by měla být bible pro každého tvůrce.


Díky manuálu značky můžete udržet jednotnou vizuální, slovní, ale i firemní komunikaci značky. Usnadní práci grafikům, textařům, manažerům i vedoucím pracovníkům.

Vytvořil jsem desítky manuálů od jednoduchých jednostránkových po rozsáhlé stostránkové dokumenty. Dnes vím, že je důležité navrhnout obsahově manuál tak, aby jej tvůrci chtěli používat a aby jim pomáhal udržet značku jednotnou a poskytoval možnosti ji rozvíjet.

Koláž manuálu značek, písma, texty, obrázky, návody, barvy

Co všechno může manuál značky obsahovat

Smysl, principy a hodnoty značky

Kartičky tvorby strategie, barevné designové karty, kartička se Stevem Jobsem, tvůrce

Každý tvůrce by měl z úvodní části manuálu možnost nasát hlavní principy značky. Jaký má smysl, v čem je jedinečná, jaké hodnoty reprezentuje a jaká je její osobnost.

0:00
0:00

Logo, vizuální styl a identita značky

Červeno šedá firemní identita značky ACRO-CZ, tiskoviny, vizitka, hlavičkový papír, tužka

Logo, písmo, barvy, grafické prvky, ikony, styl obrázků nebo i tlačítek na webu určují váš nezaměnitelný vizuální styl a tvoří klíčovou část manuálu vaší značky.

0:00
0:00

Název, slogan a celá slovní identita

Stránka s texty - slovní identita.

Pero je mocnější meče. Váš název, slogan, klíčová sdělení, jazyk, způsob oslovování a další prvky slovní identity jsou důležitou součástí manuálu, který pomáhá tvůrcům obsahu.

0:00
0:00

Firemní pravidla, hodnoty a kultura

Indiáni tančící kolem ohně a totemu s vyřezanou sochou hlavy

Některé firemní hodnoty, pravidla nebo principy mohou být součástí manuálu značky. Doporučuji však pro posilování firemní kultury vytvořit samostatný dokument. Manuál značky je určen primárně tvůrcům, nikoliv zaměstnancům.

0:00
0:00

I když jsou grafické principy stejné, každý manuál je jiný.

Aby se tvůrcům s manuálem dobře pracovalo, musí být přehledný a praktický. Papír dnes nahradily elektronické dokumenty. Usnadnit uživateli práci s manuálem zůstává zásadním úkolem. Pro velké značky jsou vhodná rozsáhlá webová řešení, malým značkám postačí jednoduché PDF s odkazy na cloudové úložiště s daty. Vždy je potřeba dbát na konkrétní potřeby či možnosti firmy, tvůrců značky či brand mastera.

KOLIK TO STOJÍ

Orientační ceník: manuál značky

Základní manuál značky (PDF s odkazy na soubory)
  • definice symbolu, loga, ochranné zóny
  • základní varianty loga, logo s textovým dodatkem
  • firemní barvy a firemní písmo
  • kompletní datová struktura se soubory pro tisk i webdesign
Cena od: 19.000 Kč
Tvorba značky od A-Z
  • vytvoření strategie značky
  • návrh názvu, sloganu značky a slovní identity
  • návrh loga značky a vizuální identity (Stylescape)
  • manuál vizuální a slovní identity značky
  • neomezená licence na užití
Cena od: 179.000 Kč
Hodinová sazba - tvůrčí, grafické a koncepční práce
  • licence na neomezené užití všech výstupů a nápadů
  • poskytnutí všech dat a zdrojových souborů
Cena: 2.800 Kč/hod.

KONTAKT

Pojďme si promluvit

Rád poznávám nové lidi a hledám výzvy pro svoji kreativitu. Krátkým nezávazným telefonátem zjistíme, zda-li vám můžu skutečně pomoci a budu pro vás přínosem. Zavolejte mi!

Černobílá ilustrace portrét Simon Anfilov

602 26 26 33

Logo Anfilov - písmeno A v bílém čtverci.

Napište mi, zavolejte nebo se ptejte.

Simon Anfilov
Brand Designer

Kontaktní údaje

+420 602 26 26 33

simon@anfilov.cz

Krhanice 275

257 42 Krhanice

Firemní údaje

IČ: 64560198

DIČ: CZ7305260446

Krhanice 275

257 42 Krhanice