Návody

Jak vytvořit love brand?

Čtení na: 2 minuty | Štítky: Branding, Logo, Marketing, Reklama

Love brand je značka, kterou lidé milují. Jestli chcete, aby lidé k vaší značce měli důvěru a milovali ji, musíte ji v prvé řadě milovat vy sami. A to nejen na úrovni majitelů či vedení, ale napříč celou vaši firmou.

Zákazníci (žlutě) v koláčovém grafu, grafice, schématu Tvorba strategie značky

Logo, strategie či sebelepší reklama vám nepomůžou

0:00
0:00

Lovebrand vzniká v srdcích zákazníků. Ale až po té, co vykvete v srdci vedení a jeho zaměstnanců. Na prosazení potřebných změn, plnění příslibů, držení se filozofie a hodnot značky či zlepšování kvality produktů nebo služeb, potřebujete zapálený tým.

Lovebrand nevytvoříte skvělým logem. Skvělá reklama může mít pouze nárazový efekt. Promyšlená marketingová strategie může roztáčet prodej, ale značka nemusí růst. Jsou to LIDÉ, kteří vytvářejí lovebrand. A ti první jsou lidé uvnitř vaší firmy. 

0:00
0:00

Vaše láska nesmí zůstav v šuplíku

0:00
0:00

Pokud jste investovali do strategie značky, strategie marketingu nebo manuálu značky, nesmíte tyto investice zahodit tím, že zůstanou ležet někde v šuplíku. Na papíře to na začátku vypadá tak, že vaše značka udělá díru do světa. Jste do ní zamilovaní, protože snít je tak snadné.

Je však nyní úkolem lídrů ve firmě, aby pomáhali zaměstnancům strategii chápat a naplňovat. A to je mnohem těžší, než strategii vymyslet. Lehce na cvičišti, těžko na bojišti.

0:00
0:00

Bez lídrů a akce love brand nevznikne

0:00
0:00

Součástí každé strategie, jak vybudovat love brand, by měl být jasný akční plán, který klíčovým lidem rozdá zodpovědnost za plnění dílčích kroků.

  • Pokud je smysl či filozofie značky postavena na principech, které firma jako celek, zaměstnanci či dodavatelé nerespektují, musí se najít odvážlivec, který zjedná nápravu.
  • Pokud je vaše odlišovací strategie postavena na plnění konkrétních misí, musí být někdo zodpovědný za to, aby se tyto mise, jejich smysl, principy a postupy dostaly k vašim zaměstnancům.
  • Pokud má nový vizuální styl významně pomáhat budovat povědomí o značce, musí jej brand master aplikovat na veškerou komunikaci značky.
  • Pokud stávající strategie nevyhovuje, musí dát lídři hlavy dohromady a zahájit sérii brainstormingů a workshopů, aby se našel nový směr.
  • A tak dále, a tak dále...
0:00
0:00

Některé značky lidé milují. Jsou to zpravidla ty značky, které vášnivě milují lidé, kteří je vytvářejí. Za love brandem stojí cílevědomí lídři. Pokud tyto lídry nemáte, nezachrání vás sebelepší strategie, marketing, design nebo reklama.

Zaujal vás tento článek? Sdílejte:
Logo Anfilov - písmeno A v bílém čtverci.

Simon Anfilov - Brand Designer

Firemní údaje

IČ: 64560198

DIČ: CZ7305260446

Krhanice 275

257 42 Krhanice