Teorie

Co je branding

Čtení na: 3 minuty | Štítky: Branding, Marketing, Strategie

Egyptští chovatelé a později i Římané cejchovali (brandovali) svůj dobytek různými symboly. Ty měly ochránit dobytek proti krádeži, ale také svojí magií chránit zdraví a plodnost zvířat. Moderní branding je svým způsobem také magie, kterou chráníme svoji značku a její růst.

Zákazníci (žlutě) v koláčovém grafu, grafice, schématu Tvorba strategie značky

Je branding součástí marketingu? Nebo naopak?

Marketing je nástroj a způsob, jakým budujete povědomí o své značce, firmě, produktech či službách. Branding pomáhá zákazníkům vnímat, co značka reprezentuje, jak se chová a za čím si stojí. Branding je zaměřený více na strategii, marketing spíše na konkrétní taktiku.

0:00
0:00

Vaše značka se stává hodnotnější, pokud do ní marketingovými kanály investujete. Investice do marketingu je efektivnější v momentě, kdy brandingem vytváříte důvěru a věrnost zákazníků, dáváte jim příslib a dlouhodobě jej naplňujete.

0:00
0:00

ZNAČKA je to samé, co je renomé pro člověka. Renomé si u lidí získáte a udržíte jen tím, že budete jeho podstatu svými činy neustále dokazovat. Udržování tohoto renomé je BRANDING.

Marketing

Pokud něco o sobě sami tvrdíte, nepůsobí to příliš důvěryhodně ani upřímně. Marketing je nástroj pro komunikaci se zákazníkem, způsob a obsah sdělení je však to, co rozhoduje.

0:00
0:00

Reklama

Pokud vaše tvrzení opakujete stále dokola, může se stát, že to brzy bude otravné. Na "reklamní masáž" jsme zvyklí, podvědomě ovlivňuje naše nákupní rozhodnutí, ale značku nemusí budovat.

0:00
0:00

Telemarketing

Pokud vaše tvrzení předáváte nevhodným kanálem, JE to otravné. Telemarketing je dobrý příklad kanálu, který může budovat nedůvěru a kazit vaše renomé.

0:00
0:00

Public relations

Cílem public relations je budovat image, získat pozornost, dobré jméno a vztahy. I když příslib vaší značky sdílí sám spokojený zákazník, chybí zde vaše osobní zkušenost.

0:00
0:00

Design

Pokud vaše tvrzení vyjádříte obrazem, můžete rychleji a lépe zaujmout. Dobrý propagační design je toho důkazem. Hůře si zamilujeme značku s ošklivým logem nebo obalem.

0:00
0:00

Branding

Vaše tvrzení musíte neustále dokazovat na všech úrovních. Slovy i obrazem. Osobnost vaší značky musí být konzistentní. Značka pak sama vzniká v srdcích a myslích zákazníků.

0:00
0:00

Poznámka ke grafice: Hrdě vykradeno od Marty Neumaiera.

Co mi více pomůže? Branding nebo marketing?

Marketing i branding se doplňují a jeden bez druhého jsou k ničemu. K čemu je vám jedinečný příslib, pokud nemáte ten správný způsob, jak jej sdělit? A naopak, proč něco sdělovat, pokud nemáte co nabídnout?

0:00
0:00

Pokud chcete budovat důvěru a věrnost zákazníků, vyplatí se investovat do brandingové strategie - strategie vaší značky. Pokud chcete efektivně budovat povědomí o značce a předávat své sdělení zákazníkům, je čas investovat do marketingové strategie.

0:00
0:00

Brandingovou strategií by měl začínat každý seriózní byznys. Základní teorii strategie značky najdete zde.

0:00
0:00
Zaujal vás tento článek? Sdílejte:
Logo Anfilov - písmeno A v bílém čtverci.

Simon Anfilov - Brand Designer

Firemní údaje

IČ: 64560198

DIČ: CZ7305260446

Krhanice 275

257 42 Krhanice